Usuwanie Cellulitu

Pozbądź się cellulitu na zawsze!

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach

Skórka pomarańczowa to „pieszczotliwe” określenie cellulitu. Niestety nie jest to przyjemny defekt skóry. Wcale nie dodaje uroku, a wręcz przeciwnie – może wprowadzić w kompleksy niejedną kobietę, zwłaszcza gdy pojawia się na udach. Walka z cellulitem jest możliwa, tyle że trudna i długotrwała. Same kosmetyki nie zdziałają wielkich cudów. Konieczne są ćwiczenia na cellulit.

Skąd u mnie cellulit?

Za powstawanie cellulitu odpowiedzialne są przede wszystkim estrogeny, czyli żeńskie hormony płciowe. To właśnie z tego powodu ze skórką pomarańczową borykają się głównie kobiety. Estrogeny przyczyniają się do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych oraz limfatycznych w podskórnej tkance. Na skutek zwiększonej przepuszczalności powstają obrzęki o charakterze miejscowym, które powodują uciskanie otaczających komórek, przede wszystkim komórek tłuszczowych. Na skutek uciskania komórki te są gorzej dotlenione oraz gorzej oczyszczane z produktów przemiany materii. Bardzo często, w miarę upływu czasu dochodzi dodatkowo do powstawania stanów zapalnych, kończących się zwłóknieniami tkanki łącznej.

Postaw na ruch

Jednym z ważnych kroków kuracji antycellulitowej jest aktywność fizyczna. To właśnie dzięki ruchowi następuje znaczna poprawa krążenia krwi oraz limfy. Ponadto przyspiesza przemianę materii, jak i – co jest niezwykle ważne – przyspiesza proces spalania tłuszczu zgromadzonego w tkankach.

Ćwiczenia na cellulit na udach

Cellulit bardzo często dotyka nasze uda. Jest to szczególnie uporczywy defekt zwłaszcza wtedy, gdy chcemy pokazać swoje nogi. Należy więc jak najszybciej rozpocząć kurację, dzięki której pozbędziemy się skórki pomarańczowej. By zredukować cellulit na udach warto codziennie wykonywać kilka prostych ćwiczeń.

Ćwiczenie 1. polega na położeniu się na plecach. Ręce umieszczamy pod głową, bądź wzdłuż tułowia. Nogi uginamy w kolanach i rozstawiamy je na szerokość bioder. Następnie podnosimy tułów maksymalnie do góry, plecy zostają „przyklejone” do podłoża. W takiej pozycji należy pozostać kilka sekund. Następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć dziesięć razy – potem ilość powtórzeń można stopniowo zwiększać.

Ćwiczenie 2. Należy stanąć w lekkim rozkroku, a następnie lekko uginamy kolana. Dłonie należy położyć na lewej nodze. Prawą nogę natomiast wypychamy do tyłu w górę. Należy starać się, by nie pochylać zbyt mocno tułowia do przodu W takiej pozycji należy wytrzymać kilka sekund, a następnie zmienić nogę.

Ćwiczenie 3. Tym razem pozycją wyjściową jest klęk podparty. Następnie prostujemy prawą nogę i wykonujemy nią wymach w bok – do wysokości bioder. Ćwiczenie należy powtórzyć około dziesięć razy na jedną nogę, a potem to samo powtórzyć na drugą nogę.

Ćwiczenie 4. Do tego ćwiczenia na cellulit będziemy potrzebować krzesła. Należy stanąć na lewej nodze, a lewą rękę kładziemy na oparciu krzesła. Kolano musimy lekko ugiąć, natomiast ramiona powinny być luźne. Prawa noga stoi prosto. Następnie delikatnie podnosimy i opuszczamy ją w bok. Ćwiczenie należy powtórzyć kilkanaście razy, a potem zmienić nogę.

Ćwiczenia na pośladki

Cellulit na udach bardzo często idzie w parze z cellulitem na pośladkach. Dlatego też warto i tą skórkę pomarańczową zlikwidować. Jędrne pośladki są bowiem niezwykle atrakcyjne i kobiece. Jakie zatem ćwiczenia na cellulit wykonywać?

Po pierwsze można wykonywać przysiady. W tym celu musimy stanąć w lekkim rozkroku. Dobrze będzie, gdy staniemy przed otwartymi drzwiami. Należy dłońmi chwycić klamki z obu stron. Następnie musimy wykonać przysiad, pamiętając jednocześnie, żeby plecy były cały czas proste. Wykonując przysiad, należy starać się zejść jak najniżej tylko możemy. Wracając do pozycji wyjściowej, musimy starać się jak najmocniej napiąć pośladki. Na początku nie musimy się zbytnio forsować. Wystarczy dziesięć powtórzeń. W miarę czasu systematycznie możemy zwiększać liczbę powtórzeń, tak by w końcu dojść do pięćdziesięciu powtórzeń w czterech seriach.

Innym ćwiczeniem kształtującym pośladki i redukującym cellulit jest unoszenie nóg podczas leżenia. Należy położyć się na lewym boku. Lewą ręką podpieramy głowę, natomiast prawą opieramy na podłożu. Lewą nogę należy ugiąć w kolanie, z kolei prawą nogę unosimy w górę, pamiętając by palce były zadarte. Następnie powoli opuszczamy nogę i znów ją podnosimy. Nasz trening można rozpocząć od wykonania piętnastu powtórzeń. Natomiast podczas kolejnych treningów warto liczbę powtórzeń sukcesywnie  zwiększać – do trzydziestu.

By wykonać kolejne ćwiczenie należy dla odmiany położyć się na brzuchu. Następnie, by było wygodnie, brodę należy położyć na dłoniach. Jedną wyprostowaną nogę należy unieść w górę, na wysokość około trzynastu centymetrów. W takiej pozycji należy wytrzymać kilka sekund. Następnie nogę należy powoli opuścić. To samo należy powtórzyć na drugą nogę. W sumie można wykonać trzydzieści powtórzeń.

By wspomóc redukcję cellulitu na udach i pośladkach, warto zastosować specjalne kremy antycellulitowe. Wówczas walka ze skórką pomarańczową będzie efektywniejsza.

Zostaw odpowiedź